CRM-система: функції, переваги та можливості

Тема: IT-сфера  |   Дата: 16.02.2024

Ми впевнені, що кожен підприємець неодноразово чув про CRM, але далеко не всі з них використовують це ПЗ у своїй повсякденній роботі. Незалежно від розміру бізнесу, кількості співробітників, сфери діяльності, CRM-система допоможе оптимізувати безліч процесів: продажі, маркетинг, просування, обслуговування клієнтів тощо. Впровадження цього програмного забезпечення дозволяє досягти наступних позитивних результатів:

  • 74% компаній повідомляють, що функціонал CRM допомагає їм отримати більш вичерпні дані про клієнтів;
  • Зручний доступ до даних дозволяє зменшити складність циклу продажів на 8-14%;
  • Впровадження CRM дозволяє збільшити продажі до 29%;
  • 92% компаній стверджують, що CRM є незамінним інструментом для досягнення їх бізнес-цілей;
  • 47% компаній повідомляють, що впровадження CRM дозволило суттєво підвищити лояльність їх клієнтів.

Сподіваємося, що конкретні цифри змогли довести нашу тезу важливості впровадження CRM-системи. Знайти потрібну систему, що задовольнить усі потреби та вимоги вашого бізнесу, можна на платформі Shelfy. На сайті представлена величезна кількість рішень у різних форматах, що відрізняються не лише за вартістю, а й функціоналом, спрямованістю та методами. Ми постійно працюємо над тим, щоб створити місце, де бізнес зможе з легкістю обрати потрібне рішення для себе.

У цій статті ми розглянемо основні функції, можливості та переваги впровадження CRM для отримання максимальної користі для бізнесу!

Що таке CRM система?

CRM (Customer Relationship Management) – це програмне забезпечення для управління відносинами з клієнтами, побудови міцного зв’язку з ними та глибшого розуміння їх бажань та потреб. Головна мета кожного бізнесу – задоволення клієнтів шляхом закриття їх потреб та бажань, та звісно ж, отримання прибутку. Щоб досягти цього, важливо мати відповіді на наступні елементарні питання:

  • Хто ваш клієнт?
  • З якого каналу була отримана заявка?
  • Скільки разів клієнт уже робив замовлення у вашого бренду?
  • Яким товаром чи послугою зацікавився потенційний покупець?

Впровадження CRM-системи дозволить автоматично отримувати відповіді на ці та інші важливі питання щодо відносин з клієнтом. Ви зможете відстежувати, розуміти та зміцнити ділові відносини зі своїми споживачами. Ведення замовлень, збір контактних даних клієнтів, звітність: усе це допоможе зрозуміти, з яких каналів клієнт дізнався про нас, які напрямки необхідно розвивати та які дії найкраще сприяють залученню клієнтів.

Звісно, такі дані можна конспектувати у записнику, або ж систематизувати у таблиці Google Sheets. І так продовжують робити деякі підприємці, затяті скептики, що не бажають користуватися благами автоматизації. Тому варто розглянути основні принципи CRM, щоб визначити, кому та як вона може бути корисною.

Головні функції та можливості CRM систем

CRM – один з найбільш динамічних ринків ПЗ, що стрімко розвивається. Чи не кожного тижня свою діяльність починають нові системи, які збагачують та просувають ринок уперед, пропонуючи нові функції та рішення.

Сучасні CRM системи задовольнять потреби та вимоги навіть найвибагливіших підприємців, адже їх функціонал підходить для команди продажів, маркетингу, обслуговування клієнтів, продакт менеджменту тощо. Головне завдання цього ПЗ – перевести продажі компанії на якісно новий рівень та збільшити їх об’єми.

Розглянемо основні можливості CRM-систем:

  1. Організація клієнтської бази. Дані про клієнтів у CRM систематизовані у форматі наочних карток, у яких зібрані історія звернень, дзвінків, покупок, листування, контактні дані, чеки про оплату тощо. Для створення персоналізованих пропозицій базу можна сегментувати за різними критеріями. Дублі контактів виключені, а інформація зберігається автоматично, що зводить до мінімуму ручне введення даних.
  2. Автоматизація бізнес-процесів. Завдяки автоматизації рутинних повторювальних задач можна суттєво оптимізувати витрати часу та підвищити продуктивність персоналу. Серед найпоширеніших функцій автоматизації можна виділити наступні: автоматизація воронки продажів, збір лідів, призначення відповідальних менеджерів, масові листи, створення листів та звітів за готовими шаблонами тощо.
  3. Управління персоналом. Функціонал CRM призначений для управління задачами та їх розподілу між виконавцями, відстеження ходу їх виконання, встановлення пріоритетності тощо. Усі працівники можуть залишати коментарі для колег, а також будувати звіти та відстежувати ефективність команди продажів за різноманітними показниками.
  4. Управління продажами та аналітика. У CRM можна створювати звіти, відстежувати воронку продажів на всіх етапах, відстежувати головні бізнес-метрики продажів тощо.
  5. Централізація комунікації. Завдяки інтеграції CRM з месенджерами, телефонією, соціальними мережами тощо можна суттєво спростити комунікацію між бізнесом та клієнтом. Для відповіді на вхідне повідомлення менеджеру не доведеться залишати CRM систему, адже усі листування доступні в єдиному вікні. Це допоможе не втратити жодної заявки та повністю контролювати комунікації. Завдяки цьому маркетологи зможуть виявити найефективніші канали комунікації з ЦА для залучення якомога більшої кількості лідів.
  6. Планування та управління продажами. Завдяки автоматичному відстеженню стану поточних та потенційних продажів можна швидко реагувати та зміни мінливого ринку. Можна закріпляти продажі за конкретними менеджерами, регіоном тощо. Такі функції будуть корисні для нарощення бази постійних клієнтів, виявлення потреб ЦА, прогнозування продажів та оцінки майбутніх доходів.

Важливо: функціонал будь-якої CRM завжди можна розширити завдяки віджетам та інтеграціям: телефонія, соціальні мережі, online чат, трекер листів тощо. Ви зможете обрати потрібні інтеграції відповідно до потреб та вимог бізнесу.

Переваги впровадження CRM систем

Ми уже перерахували основні можливості CRM-систем, тепер варто підтвердити ці факти конкретними показниками. Розглянемо, якими перевагами може скористатися бізнес від впровадження CRM-системи:

  • Впровадження CRM може підвищити коефіцієнт конверсії на 300%;
  • За умови грамотного планування ROI для CRM досягає $9 за кожен інвестований долар;
  • Середній ROI для CRM-систем досягає 245%;
  • Впровадження CRM може підвищити прибутковість компанії до 29%;
  • Впровадження CRM дозволяє збільшити дохід кожного працівника відділу продажів до 41%;
  • Використання CRM дозволяє прогнозувати майбутні продажі на 42% ефективніше;
  • Впровадження CRM підвищує продуктивність відділу продажів на 34%;
  • CRM система спростила доступ до даних клієнтів для 74% компаній.

Отже, CRM призначені для якісної та ефективної побудови та підтримки взаємовідносин з клієнтами. Усередині системи зберігаються усі дані про клієнтів та угоди компанії, що дозволяє навести порядок у базі контактів та фіксувати усі взаємодії з покупцями. Крім того, CRM може синхронізувати дані та взаємодію між командами продажів та маркетингу, автоматизувати більшість рутинних процесів та допомогти бізнесу успішно закривати більше угод.

Поділіться інформацією в соцмережах
Зареєструйте свою компанію на DLAB
Це допоможе підвищити рейтинг сайту в пошуковій видачі, на порядок збільшити відвідуваність свого сайту, залучити нових клієнтів у бізнес та надасть багато інших переваг перед конкурентами.